fredag 15 augusti 2014

Sätesläge, vändningsförsök och diverse ultraljud

Mycket har hänt den senaste veckan och allt började 8.8 då jag skulle på v.36 ultraljud. Egentligen var det en vecka tidigare då jag var på ett vanligt rådgivningsbesök och hon hade så svårt att hitta hjärtljuden, gissa om jag blev nervös? Jag började må illa av att ligga så länge på rygg och behövde svänga på mig och då till all lycka så började de höras bra. Hon kände på magen och sa att hon vet inte alls i vilket läge babyn ligger men hon tror att huvudet är neråt.

En vecka senare konstaterades att babyn sitter och har huvudet under höger revben. Suck! Jag började googla sätesläge och fick höra att om vattnet går så är det bara att ringa efter ambulans. Nu ville jag inte alls vara gravid längre kändes det som. Jag fick en ny tid några dagar senare och ni kan tro att jag hann fundera mycket under de här dagarna. Min moderkaka ligger i framvägg så ett vändningsförsök skulle aldrig ha varit aktuellt, det skulle bli ett kejsarsnitt. Det skulle vara "enkelt" att genomgå ett kejsarsnitt men tiden efteråt vill jag inte vara med om.

I fredags var jag på ultraljud igen och då hade babyn som tur var vänt på sig och ligger nu med huvudet neråt. Vi är tillbaka och jag kan knappt hålla mig. Jag vill ha ut vår baby nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar