onsdag 22 oktober 2014

Magbekymmer

Här har vi haft sjukstuga i dagarna tre men ta i trä så verkar det vara över för den här gången. Det började med att jag blev förkyld i helgen och därefter blev Thea sjuk. Lika som med mig så märktes det mest på rösten, det var inte så att det rann konstant ur näsan och bara lite hosta, mest på nätterna.

Som tur är så blev inte lillabror sjuk, i detta skede i alla fall. Bättre att jag hann bli frisk om han nu nödvändigt behöver bli det. Det går lika bra utan. Däremot har han varit gnällig, skrikit, de här senaste dagarna mer än vad han annars är. En orsak är nog magen tyvärr. Jag skrev ju att han äter lite men väldigt ofta, varannan timme hela dan och ibland oftare. Nu senaste veckan har jag gett honom 100-150 ml NAN/ dag och om det nu är det som bråkar vet jag ej. Han har mycket luft i magen och det luktar som ruttet ägg...
Nu har vi idag testat med Nutrilon och med en annan flaska, hoppas det hjälper. Stay tuned.


2 kommentarer:

  1. Här har vår lillasyster också magproblem. Mycket luft i magen som man både känner och hör hur e bubblar i magen :( Verkar vara många bebisar som har problem med magen för tillfället. Försöker massera magen flera gånger om dagen och ger både cuplaton och rela droppar i tron om att det ska lätta lite men ingen lycka hittills.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då. Hoppas dropparna funkar. Killen var helnöjd igår när han hade fått Nutrilon, hoppas att det gick så enkeltoch att det inte bara var en tillfällighet.

      Radera